Kas ir SEO? Tā ir meklētājprogrammu optimizācija. Šī koncepcija slēpj pārdomātu mājas lapas darbības progresa sasniegšanu un tās popularizēšanu, lai mēģināt sasniegt vienu no pirmajām pozīcijām meklēšanas programmas rezultātos. Seo optimizācija var arī būt izskaidrota savādākā variantā, proti, datu plūsmas kanālu piesaistīšanu vietnei vai savdabīgu instrumentu meklēšanas robotu ietekmēšanai, lai dabūtu pirmo vietu meklēšanā. Parādās jautājums, kāpēc ir tik svarīgi atrasties meklēšanas rezultātu pirmajās rindās.
Uzzini vairāk – https://skaties.lv/zinas/reklamraksti/5-iemesli-kadel-biznesa-attistisanai-jaizvelas-digitala-marketinga-agentura/
To varētu paskaidrot ar pašu meklēšanas programmu statistiku jeb meklēto atslēgvārdu ievadi, kas tad parāda lietotāju vēlmi kaut ko nopirkt. Tieši no kopējās datu plūsmas apjoma 95% ietilpst meklēšanas rezultātu pirmajā lappusē, bet no 60% līdz pat 80% – pirmajā līdz trešajā lappusē. Ikviens uzņēmējs labprāt pievilināt šādu interesi savai firmai (zīmolam, precēm), tādēļ ir svarīgi pielikt visas pūles, lai tiktu meklēšanas rezultātu līderos.
Seo optimizācijas rašanās etapi
Vienlaicīgi ar meklēšanas programmu parādīšanos tālajos deviņdesmitajos gados vairāki dalībnieki izprata, kad viņiem būtu jāapskatās meklēšanas programmu algoritmi, lai piesaistītu trafiku un klientus sev. Tajā periodā parādījās izpratne par to, kas ir SEO un kādam nolūkam tas būs nepieciešams, un parādījās tāda darba profesija kā “seo speciālists”, kas ir tāds cilvēks, kurš profesionāli nodarbojās ar mājas lapu SEO reklamēšanu. Šajā periodā pārsvarā bija pietiekoši ar kādu SPAM tekstu, kas pārsātināts ar atslēgas vārdiem, lai nonāktu augstās pozīcijās.
1998. gadā google meklētāja meklētājprogramma ieviesa PageRank algoritmu, kurs radikāli mainīja visu. Līdzīgi kā Google, arī Yandex 1999. gadā izstrādāja savu TIC algoritmu. Abi algoritmi tiešām bija līdzīgi un pamatojās uz lapas svaru. Lielu svaru uzsāka ņemt mājas lapas optimizācija.
No 2012.gada meklēšanas programmas uzsākušas pamatīgu cīņu ar saišu spamošanu. Tas sākās ar Google Penguin algoritma izstrādi 2012. gadā. Tad jau 2014. gadā Yandex meklētājs paziņoja, ka pilnībā atspēkoja linku svaru uz reitinga formulu, un 2015.g. izlaida Minusinsk filtru, kurš sodija mājas lapas bloķējot tās par surogātpastu.
Pēc 2015.g. katrs seo speciālists saprata, ka tiešām spēles noteikumi ir mainījušies. Šobrīd ir zināmi vairak kā 800 faktori, kas ietekmē vietu reitinga formulā. Taču vienīgā metode, kā var mūsu laikmetā iekļūt meklēšanas rezultātu pirmo lapu, jau ir nepārtraukts un grūts darbs lapā, kur būs pārdomāta seo stratēģija.
Kur tad pastāv tāda digitālā mārketinga aģentūra, kas ļaus tikt TOP-3?
Nenoliedzami, seo optimizācija, kā jau jebkura cita lieta, tiešām ir apgūstāma. Taču, tāda lieta nav vien mājas lapas optimizācija, standartā seo pakalpojumi ietver kompleksu pakalpojumu klāstu, kuros tiks likts klāt ievērojams speciālistu daudzums. Standartā seo speciālists, jau ir tas cilvēks, kā uzdevumos ietilpst seo stratēģija un audits, savukārt, mājas lapu izstrāde ir pārējo cilvēku uzdevums. Šodien pastāv ne viena vienīga mārketinga aģentūra, kas var nodrošināt pilnu pakalpojumu klāstu, ļaujot pat pelnīt tieši uz informatīvām vietnēm, kur tiks pielietota, kā piemēram, google reklāma. Tādēļ šeit nav taupības jautājums, ir jāmeklē tā mārketinga aģentūra, kura ir jau sevi parādījusies un kuras projekti veiksmīgi darbojas tirgū. Līdz ar to svarīgākais ir jāsaprot, ka mārketinga pakalpojumi ne visu laiku ietver sevī arī optimizāciju, līdz ar to jāizpēta tieši digitālais mārketings un arī tanī esošie eksperti.